Επιλέγοντας υγιεινές τροφές για το λέμφωμα

Είναι επίσης σημαντικό να καταναλώνετε αρκετά υγρά σε μικρές ποσότητες καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Νερό και χυμός φρούτων είναι καλύτερες επιλογές από τον καφέ και το τσάι, τα οποία δεν βοηθούν ιδιαίτερα στην ενυδάτωση του οργανισμού.

Όπως με τα υγρά, το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με το φαγητό, τρώγοντας μικρές μερίδες σε τακτά διαστήματα μέσα στην ημέρα, παρά να διατηρήσετε τα τρία γεύματα. Οι ακόλουθες προτάσεις μπορούν να σας φανούν χρήσιμες:

  • Αποφύγετε λιπαρά φαγητά
  • Αποφύγετε φαγητά με έντονη μυρωδιά
  • Προτιμήστε τα κρύα πιάτα, όπως σαλάτες ή φαγητό που δε χρειάζεται πολύ ζέσταμα, εάν σας ενοχλεί η έντονη μυρωδιά
  • Καταναλώστε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, ενσωματώνοντας και μερικές μερίδες κόκκινου κρέατος στην εβδομαδιαία διατροφή σας.
  • Περιορίστε τις τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, κυρίως ζωικής προέλευσης. Προτιμήστε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και μαγειρέψτε τις τροφές με πιο υγιεινό τρόπο (π.χ. ψήσιμο στο γκριλ, αντί για τηγάνισμα).
  • Περιορίστε την ποσότητα των επεξεργασμένων τροφίμων (καπνιστά, παστά κ.ά.).
  • Μειώστε στο ελάχιστο την κατανάλωση αλκοόλ, αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε εντελώς.
  • Προτιμήστε τα πολλά μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, αντί για τρία μεγάλα.
  • Καταναλώστε πολλά υγρά, αλλά καλύτερα όχι πολύ κοντά στα γεύματα.
  • Αποφύγετε τις τροφές που ενδεχομένως θα αυξήσουν την ένταση των ανεπιθύμητων ενεργειών της θεραπείας σας.
  • Προγραμματίστε την εβδομαδιαία διατροφή σας από πριν και ζητήστε από τους κοντινούς σας ανθρώπους να σας φροντίζουν σν το χρειάζεστε με τα ψώνια και την προετοιμασία των τροφίμων αυτό διάστημα.
  • Ζητήστε τη βοήθεια ειδικών, για την ανάπτυξη ενός διατροφικού προγράμματος που θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στις αυξημένες ανάγκες του οργανισμού σας την περίοδο αυτή.

Αποφύγετε να μαγειρέψετε μόνοι σας – εάν δεν είναι δυνατό να προετοιμάσει κάποιος άλλος το φαγητό σας, τότε προτιμήστε να ετοιμάσετε ένα κρύο πιάτο π.χ. σαλάτα και όχι ένα βαρύ ζεστό φαγητό, η μυρωδιά του οποίου μπορεί να σας ενοχλήσει

Μια καλή ιδέα είναι επίσης να αποφεύγετε την κατανάλωση των αγαπημένων σας φαγητών σε περιόδους που δεν αισθάνεστε πολύ καλά, ιδιαίτερα μετά από χημειοθεραπεία. Κι αυτό γιατί το φαγητό μπορεί να συνδυαστεί με το αίσθημα της ναυτίας που ενδέχεται να σας προκαλέσει. Αυτό συνήθως συμβαίνει στα παιδιά.

Μην ξεχνάτε πως σε συνδυασμό με την καλή διατροφή, η τακτική άσκηση θα βοηθήσει εξίσου το σώμα σας. Προσπαθήστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο σε ήπιες δραστηριότητες όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και το κολύμπι, χωρίς ωστόσο να υπερβάλλετε και να εξαντλήστε.

Ανοιχτή ημερίδα γιόγκα
Εγγραφή στο κανάλι ΥοuTube